ANNONSERA I FINLAND

Request är din kontakt till Finlands ledande medier. Vi representerar Sanoma och Kärkimedia som erbjuder ett komplett sortiment av medier. Tillsammans kan vi nå ut till 90 % av alla finländska konsumenter.

Vårt finska utbud

Sanoma

Sanoma har medieverksamheter inom TV- och radio, webb- och press. Bland deras dagstidningar finns Nordens största, Helsingin Sanomat och kvällstidningen Ilta-Sanomat.

Kärkimedia Oy

Kärkimedia Oy är en rikstäckande försäljningskanal som ägs av 34 finska tidningar. Kärkimedia är den tredje största mediegruppen i Finland och når fler än 3 miljoner finländare varje dag.

  • 34 ledande tidningar över hela landet
  • Total räckvidd: 3,7miljoner
  • 70 % nationell täckning

Helsingin Sanomat

HelsinginSanomat och KuukausiliiteHelsingin Sanomat är Nordens största prenumererade morgontidning och är Finlands ledande tidning med 945 000 dagliga läsare. Tidningen täcker 19 % av Finland och 51 % av Helsingfors. Den totala upplagan är 365 994.

4 av 5 läsare läser tidningen på morgonen och den genomsnittlige lästiden är 41 minuter på veckodagarna, 54 minuter på lördagar och över en timme på söndagar.

Helsingin Sanomat har en månadsbilaga som är extremt populär; Kuukausiliite med 1,2 miljoner läsare samt ett veckomagasin som primärt vänder sig mot yngre läsare som heter Nyt.

Ilta-Sanomat

Ilta-Sanomat med bilagan PlussaIlta-Sanomat är Finlands största kvällstidning och utkommer 6 gånger i veckan. Lördagstidningen som har en Plussa-bilaga utkommer hela helgen. Med ett läsarantal på 774 000 är den Finlands näst största tidning efter Helsingin Sanomat.

Sanoma Online

Sanoma representerar omkring 50 webbplatser och mobila tjänster. Bland dessa ingår Finlands främsta, bland annat hs.fi, iltasanomat.fi och den digitalt ledande affärstidningen Taloussanomat.fi. Sanomas nätverk har mer än 3 miljoner unika besökare varje vecka och når över 80 % av de finländska internetanvändarna, vilket gör det till landets största nätverk. Vi kan erbjuda målgruppsannonsering, ROS, RON, fasta placeringar, kreativa format, prestationsbaserat (CPC/CPO) med både klick och försäljningsoptimering.

Liksom övriga Norden ökar de mobilanpassade sajterna markant. HS.fi är ledande följt av m.taloussanomat.fi som liksom HS.fi har en app för smartphones och tablets.

Ilta-Sanomat är en av Finlands populäraste sajter, både ur konsumentens och annonsörens synvinkel. Sajten har ett omfattande och varierande innehåll med nyheter, underhållning och sport som huvudteman. Utöver detta ligger fokus på olika temasektioner som planeras efter konsumenternas personliga intressen. Temasektionerna inkluderar mat, hälsa, hem, litteratur, skönhet och mode, motor, spel och familj.

Ilta-Sanomat är rikstäckande med en jämn fördelning kvinnliga och manliga besökare. Sidan lockar främst till sig medelinkomsttagare mellan 18-49 år.

HS-onlineHS.fi är Finlands ledande nyhetssajt och erbjuder en mångsidig annonsmiljö. HS.fi lockar främst högutbildade läsare från Helsingforsregionen. De flesta är medel eller höginkomsttagare. Fördelningen mellan män och kvinnor och ganska jämn, 56 % män, 44 % kvinnor.

HS.fi mobilupplaga har 579 000 användare i veckan och HS Ipad 36 000 användare varje vecka.[/toggle]

Oikotie.fi är en annonssajt inom hus & hem, jobb och utbildning och bilar. Den genomsnittlige besökaren är högutbildad, höginkomsttagare från Helsingforsregionen. Jämn fördelning mellan män och kvinnor. Genomsnittsbesökaren har ofta barn i hushållet.
Huuto.net är Finlands största marknadsplats på nätet med omkring en halv miljon användare i veckan. Sajtens besökare är ofta medelinkomsttagare, främst barnfamiljer.
Hintaseuranta.fi är Finlands största och populäraste pris- och produktjämförelsesajt. Besökarna handlar ofta online och kommer oftast för att jämföra och köpa produkter. Sajten lockar främst till sig män från arbetar- och tjänstemannakåren.

Keltainenporssi.fi är en annonssajt med täckning över hela Finland. Sajten lockar framförallt män (74 %) i familjer med en medel- hög inkomst.

Tietokone.fi är Finlands populäraste IT-sajt med IT-nyheter, blogg, möjlighet att ladda ner program mm. Sajten skickar ut ett nyhetsbrev med IT nyheter varje vecka. 97 % av besökaren är män, de flesta mellan 25-44 år.

Mbnet.fi är Finlands ledande sajt inom ny teknologi som skickar ut ett nyhetsbrev varje vecka. Sajten lockar främst till sig män (94 %) som är intresserade av att prova nya teknologiprodukter.

Vauva.fi är ett online community som riktar sig till kvinnor som är gravida, har barn eller planerar att skaffa barn. Sidan besöks mest av kvinnor (97 %) mellan 25-44 år från arbetarsektorn och tjänstemannasektorn men också av många hemmafruar. Sajten skickar ut et månatligt nyhetsbrev och har ett geografiskt fokus på södra Finland.]

Tyylitaivas.fi & Glossy.fi är två sociala mediewebbsidor för kvinnor som är intresserade av mode och skönhet. Sajterna är en del av Ilta-Sanomats onlinetjänst.

Taloussanomat.fi är Finlands ledande ekonomisajt med utmärkta annonsmöjligheter inklusive b2b och b2c kampanjer. Besökarna domineras av män (71 %) som är höginkomsttagare och innehar en beslutsfattande position.

Digitoday.fi – Finlands största nyhetssajt för pionjärer inom digital ekonomi. Sajten lockar främst män (87 %) som är beslutsfattare eller jobbar inom tjänstemannasektorn.
It-viikko.fi – IT nyhetssajt som riktar sig till människor som jobbar inom, eller studerar IT. Sajten besöks främst av män (92 %) från Helsingforsregionen.

Radio Helsinki har 89 000 unika lyssnare varje vecka